به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان مهندس واهبی نایب رئیس دوم استان اظهار داشت : بعد از ابلاغ بخشنامه‌ ی اجرایی سال۱۳۹۱ درخصوص گودبرداری و ایجاد سازه‌ های نگهبان، که به دستور وزیر محترم وقت راه و شهرسازی ابلاغ شده بود شرح وظایف نهادهای ذیربط و همچنین مهندسان ناظر، طراح پروژه، ژئوتکنیک، مجری و سازندگان مسکن و ساختمان، مالک و شهرداری به تفکیک مشخص شده بود .

نائب رئیس دوم گفت: در این بخشنامه به طور مشخص شرایط افراد مجاز به گودبرداری معلوم نبود و متاسفانه این مشکل در برخی از گودبرداری ها سبب بروز خسارات مالی و جانی می گردد.

واهبی خاطر نشان کرد با توجه به اهمیت موضوع لازم بود شیوه نامه جامع تری در این خصوص با همکاری نهادهای ذیربط تهیه گردد.

نائب رئیس دوم اظهار کرد : پیش نویس تائید نشده ای توسط وزارت راه و شهرسازی منتشر شده بود که نیاز به اصلاح و بازنگری داشت.

واهبی افزود حسب درخواست سازمان از شورای فنی استان، طی جلسات متعدد برگزار شده در نظام مهندسی خوزستان و استانداری با حضور نماینده شورای فنی ، اداره کل راه و شهرسازی ، شهرداری اهواز ، دو تن از متخصصین رشته ژئوتکنیک و سایر نمایندگان عضو شورای فنی پیش نویس مزبور به تصویب کارگروه رسید.

وی بیان کرد: پیش نویس مذکور به شورای فنی استان ارجاع گردید و خوشبختانه این شورا نسبت به تصویب این شیوه نامه مبادرت نمود.

نائب رئیس دوم گفت: در راستای ظرفیت سازی این شیوه نامه و اجرای مواد آن در استان ضروریست جلسات  متعدد دیگر با عوامل موجود گود برداری و نمایندگان شهرداری و مهندسان عمران و مجریان تشکیل گردد.

 

لینک خبر در سایت نظام مهندسی ساختمان خورستان